zaterdag 10 mei 2014

Dag 6: over-eten

Een groot voordeel aan fietsen is: koolhydraten! Mijn guilty pleasure is namelijk: boterhammetjes! Met lekkere belegjes, uiteraard! Na een stevig ontbijt doe ik s middags meestal een picknick met, jawel: boterhammekes. Of pistolleetjes. Of sandwiches. Of stokbrood. Of ciabatta. Mmmm het geluk zit in kleine dingen!! Winkelen met 4 grote tassen is niet zo evident, maar het went (een nadeel aan alleen fietsreizen: je kan niet gewoon alles op de fiets laten en iemand die bij de fietsen blijft).

Vandaag gans de dag regen (en niet zo miezeren, maar echt met bakken uit de lucht), damn, geen boterhammekespicknick vandaag! Nochtans had ik het echt verdiend want ik had de afsluitdijk richting friesland van 32km lang in 1,5 uur gefietst, in de gietende regen - met zijwind, gelukkig geen tegenwind!

86 km later kwam ik doorweekt aan in het gastadres in leeuwarden. Een jong gezin met 3 kindjes. Ze hadden gevraagd of ik wilde mee eten, en ik was zo blij dat ik daar ja op heb gezegd! Na een weekje geimproviseerd avondeten en lowbudget-italianen een echte homecooked maaltijd. Er stond vanalles op tafel: een currygerechtje met rijst, noedels, artichoc, kaasommelet, witte bonen, ... feest! een sporter moet goed eten, toch? :-)

Na een leuke babbel over alle steden waar het koppel al gewoond heeft en over hoe dat nu ook alweer zit met vlaanderen en waloniƫ, nog even in sneltempo de stad verkennen.

3 opmerkingen:

  1. koolhydraten een aanslag op de lijn maar toch zo lekker en verleidelijk. Ik kan gewoon genieten van de geur van vers brood, wil je dat wel geloven ? Dus ik snap perfect wat je bedoelt. Stokbrood met gandaham, mjammie. Maar jij fietst dat er af nu dus het kan geen kwaad , geniet van je broodjes, pistoleekes, sandwichen , croissants enzoverder :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Friesland is een heel mooie streek, ben ooit een weekje in Bolsward op vakantie geweest. Heel mooi dorpje. Succes met de rest vd reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, da's ook mijn probleem wanneer ik alleen fiets en onderweg mijn fiets ergens achterlaat: wat met de fietstassen (en inhoud)? Maar ik heb ze eigenlijk wel al vaak achtergelaten, en ben eigenlijk nog nooit bestolen geweest...

    BeantwoordenVerwijderen